Returer og klager
Vi ønsker å informere om at det ikke lenger påløper noen avgift for toll eller mva!
Hvordan returnerer jeg en vare?
Hvis du har lagt bestillingen din online, kan du enkelt returnere varen via et utleveringssted/hjemlevering eller besøke vår butikk i Staffanstorp. Hvis du har kjøpt varen i vår butikk i Staffanstorp og ønsker å returnere den, vennligst besøk vår butikk. Kundeservice håndterer ikke returer kjøpt i butikken.
For å opprette en retur - KLIKK HER!
For returer via utleveringssted pålegger vi en fast avgift på 350 NOK per kolli, uavhengig av transportør. For returer via hjemlevering med henting av transportør pålegger vi en fast avgift på 1000 NOK per palle/kolli. Returavgiften trekkes automatisk fra tilbakebetalingen.
Returvilkår
Vi tilbyr våre kunder 30 dagers åpent kjøp fra dagen du mottok varen.
-Produkten skal være ubrukt og i uskadet stand.
-Eventuell montering av produktet skal ikke ha skjedd.
-Original emballasje skal være i uskadet stand.
Hvis emballasjen er skadet, har Hulténs rett til å trekke 20% av produktets verdi for verdifall. Ved retur av møbelbeskyttelse skal produktet ikke være pakket ut - hvis kartongen ikke kan lukkes på nytt, har Hulténs rett til å trekke 50% av varens verdi ved retur.
Unntak fra angrefristen
Vi vil informere deg om unntakene fra angrefristen. Ved bestilling av varer merket med "spesialbestilling" er varen/produktet bestilt eksklusivt for deg eller det er produsert etter din bestilling, noe som betyr at varen ikke kan returneres, da produktet er unntatt fra angrefristen. Vennligst merk at angrefristen ikke gjelder for alle produkter som betegnes som "spesialbestilling".
Vennligst merk at angrefristen bare gjelder for forbrukere og gjelder ikke for bedriftskunder. Hvis du har spørsmål om angreretten eller returer, hjelper vår kundeservice deg gjerne med dine spørsmål.
Vi tar vare på miljøet og ønsker å gjøre vårt for en bærekraftig fremtid. Av denne grunn sender vi ikke med en returfraktseddel i forsendelsene våre, men henviser våre kunder til å opprette returen via lenken nedenfor.
Returprosess
Vennligst registrer varene du ønsker å returnere i vår returportal ved å oppgi ordrenummeret ditt og e-postadressen knyttet til bestillingen din via lenken. LENKE TIL PORTALEN – KLIKK HER!
Når du har fullført registreringen av returen, vil du motta en e-post med en returkvittering og en returfraktseddel. Returfraktseddelen skal festes på varene som skal returneres. Inkluder gjerne returkvitteringen i ditt returpakke.
Hvis du har flere varer/pakker du ønsker å returnere og trenger flere returfraktsedler, vennligst ta kontakt med vår kundeservice.
Hvis du har spørsmål om hvordan du returnerer eller trenger hjelp, er det bare å ringe oss på 046-25 02 52, tast 2, så hjelper vi deg.
Hvordan skjer tilbakebetalingen?
Ved returer tilbakebetales samme beløp som du som kunde har betalt for varen, minus eventuelle returkostnader og eventuelle prisavdrag. Eventuelle avdrag trekkes automatisk fra på tilbakebetalingen din.
Hulténs i Sverige AB forbeholder seg retten til å vente med tilbakebetaling til vi har mottatt varen eller til du kan bevise at varen er sendt tilbake til oss.
Tilbakebetalingen gjøres via samme betalingsalternativ som ble brukt ved kjøpstidspunktet. Du blir tilbakebetalt når vi har mottatt og registrert returen på vårt nettbaserte lager. Tilbakebetalingen skjer innen 3–5 arbeidsdager, men senest innen 14 dager.
Hvis det skulle vise seg når vi har fått tilbake varen at den har blitt redusert i verdi på grunn av at du har brukt den eller håndtert varen i større omfang enn nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjon, har vi rett til å gjøre fradrag for dette beløpet fra tilbakebetalingsbeløpet.
Hvis du har brukt betalingsalternativet faktura eller delbetaling gjennom Klarna, er det viktig at du betaler fakturaen for å unngå eventuelle påminnelsesgebyrer.
Denne informasjonen om tilbakebetalinger gjelder også for andre saker der du som kunde vil bli tilbakebetalt ved en reklamasjon.
Hvordan gjør jeg en reklamasjon?
Alle reklamasjonssaker håndteres utelukkende av vår kundeservice og ikke i vår butikk i Staffanstorp.
For å opprette en reklamasjon - KLIKK HER!
Hos Hulténs i Sverige AB har du som privatperson alltid 3 års reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten gjelder opprinnelig feil eller produksjonsfeil ved produksjon og gjelder ikke for feil som oppstår på grunn av feil håndtering, slitasje, uaktsom håndtering eller manglende etterlevelse av vedlikehetsråd.
Forretningsdrivende skal påpeke eventuelle feil på/i en produkt innen rimelig tid fra problemet oppstår. Hvis du oppdager en feil i et produkt du har kjøpt fra oss, skal du ta kontakt med oss så snart som mulig.
Reklamasjonsprosess
Hvis du av en eller annen grunn oppdager at varen din er defekt, vennligst start en reklamasjonsprosess så snart som mulig etter at du har oppdaget feilen. Du melder fra med ditt ordrenummer og e-postadressen knyttet til bestillingen din. LENKE TIL PORTALEN – KLIKK HER!
Når du registrerer saken, ber vi deg om å beskrive feilen så detaljert som mulig og legge ved bilder som viser defekten.
Hver reklamasjon behandles og vurderes manuelt, og du vil bli oppdatert løpende under behandlingen av vår kundeservice.
Ved en godkjent reklamasjon
Vær oppmerksom på at ved en godkjent reklamasjon kan vi bli nødt til å returnere den defekte varen. Vi vil selvfølgelig dekke fraktkostnadene og sørge for en fraktseddel. Du som kunde må selv pakke varen forsvarlig slik at den kommer fram i god stand. Du må også sørge for emballasjemateriale hvis du har kastet det varen ble levert i.
Hvis du har spørsmål om hvordan du oppretter en reklamasjon eller trenger hjelp med dette, er det bare å ringe oss på 046 - 25 02 52, tast 2, så hjelper vi deg.
For nærmere vilkår vedrørende reklamasjoner, henviser vi til våre kjøpsvilkår.
Pakken var skadet ved levering, hva gjør jeg?
Alle reklamasjonssaker håndteres utelukkende av vår kundeservice og ikke i vår butikk i Staffanstorp.
For å opprette en sak om transportskade - KLIKK HER!
Hvis varen din mot formodning har blitt utsatt for transportskade, ber vi deg om å starte en transportskadesak umiddelbart, men senest innen 5 dager fra du mottok leveransen.
Vi forbeholder oss retten til å avvise anmeldelser uten videre undersøkelse hvis fristen overskrider 5 arbeidsdager fra mottaket.
Vi ber deg merke deg at godset alltid skal kontrolleres ved levering, og synlige skader skal rapporteres direkte til sjåføren. Det er viktig at transportøren noterer at godset var skadet.
Også såkalte skjulte transportskader, som oppdages først når varen pakkes ut. Sjekk derfor umiddelbart indre emballasje og varens tilstand etter levering.
For å registrere en anmeldelse, ber vi deg om å gjøre det ved å oppgi ordrenummeret ditt og e-postadressen knyttet til bestillingen din. LENKE TIL PORTALEN – KLIKK HER!
I registreringen ber vi deg om å beskrive saken så tydelig som mulig og legge ved bilder av defekten og emballasjen.
Hvert tilfelle behandles og vurderes manuelt, og du vil bli oppdatert løpende under sakens gang av vår kundeservice.
Hvis du har spørsmål om hvordan du lager en melding om transportskade eller trenger hjelp, er det bare å ringe oss på 046 - 25 02 52, tast 2, så hjelper vi deg.
Tilbyr dere byten?
Vi har ikke mulighet til å gjennomføre bytter. I stedet oppfordrer vi deg til å returnere produktet/produktene og legge inn en ny bestilling på nettsiden vår. Hvis du brukte en rabattkode i din opprinnelige bestilling, vennligst kontakt oss via e-post eller telefon, så hjelper vi deg med dette.