Kjøpsinformasjon Hulténs I Sverige AB

Fullstendige kjøpsvilkår

Denne kjøpsinformasjonen utgjør ikke et vilkår for å handle på www.hultens.no. Fullstendige kjøpsvilkår finner du her.
 

Firmainformasjon:

Hulténs i Sverige AB

Organisasjonsnummer: 931 874 616 MVA

Meteorvägen 4

24534 Staffanstorp

http://www.hultens.no

 

Når du legger inn bestilling hos oss, godtar du våre generelle vilkår og bekrefter at personopplysningene du har oppgitt om deg selv er gyldige og korrekte. Ved spørsmål eller bekymringer er du hjertelig velkommen til å kontakte oss via e-post: support@hultens.no eller telefon: +46 233090

 

Kundeservice

Vår høyeste prioritet er å sikre at du som kunde føler deg velkommen og trygg når du handler hos oss. Vårt servicebevisste team står klart til å hjelpe deg med spørsmål som kan oppstå angående vårt utvalg eller ditt kjøp. Vi vil understreke at vi ikke tar ekstra gebyrer for telefonsamtaler til vår kundeservice - vi er her for å hjelpe.

 

Hvis du støter på problemer i forbindelse med kjøpet, kan du være trygg på at vi alltid streber etter å løse situasjonen på best mulig måte. Vi verdsetter din tilfredshet og ser frem til å skape en positiv og smidig opplevelse for deg som kunde. Ikke nøl med å ta kontakt hvis du har spørsmål eller trenger hjelp - vi er her for deg! Hvis en kundebehandling blir behandlet i Allmenn reklamasjonsnemnd, vil Hulténs i Sverige AB følge nemndens beslutning.

 

Forbehold

Vi forbeholder oss for eventuelle trykkfeil i pris- og produktinformasjon eller annen kommunikasjon. Vi har rett til kontinuerlig å justere informasjon og priser for alle varer i vårt sortiment og i etterkant korrigere eventuell feilaktig prissetting uten varsel.

 

Vi forbeholder oss retten til prisjusteringer, utførselssalg, lagerdifferanser, tekniske problemer, endringer i tekniske spesifikasjoner og eventuelle typografiske feil på vår nettside eller i våre annonser. Vi har også rett til å annullere feilaktige bestillinger. Vær oppmerksom på at alle kampanjer gjelder så langt lageret rekker, med mindre annet er spesifisert i beskrivelsen.

 

Vennligst merk at fargen på vår nettside kan påvirkes av ulike skjermer og skjerminnstillinger. Dette gjør at vi ikke kan garantere at prøver og bilder på vår nettside gjengir produktets nøyaktige utseende og beskaffenhet. Forskjeller i fargegjengivelse kan forekomme mellom bilde og virkelighet, og for vareprøver kan bare prøven være veiledende.

 

Åpent kjøp i 30 dager

Åpent kjøp tilbys i 30 dager fra leveringsdato. I løpet av perioden for åpent kjøp, kjøper Hulténs i Sverige AB produkter til verdien av det du har betalt for produktene, ekskludert fraktkostnader til kunden.

 

Kunden er selv ansvarlig for å dekke kostnadene for returfrakt ved bruk av åpent kjøp. For returer som skjer via ombud tar vi et fast gebyr på 350 NOK per kolli uavhengig av transportør. For returer som skjer via hjemlevering med henting av transportøren tar vi et fast gebyr på 1000 NOK per pall/kolli. Returavgiften trekkes automatisk fra tilbakebetalingen.

 

Kostnader for andre tjenester utført blir ikke refundert av Hulténs i Sverige AB. Ved retur av produkt(er) til Hulténs i Sverige AB skal produktene pakkes på en måte som beskytter dem under transport. Vi anbefaler at du pakker produktene på samme måte som de ble levert til deg, og at du bruker en sporbar frakttjeneste ved returen.

 

Vær oppmerksom på at returen skal sendes direkte til vårt lager og ikke til et postkontor. Eventuelle fraktkostnader og ekspedisjonsgebyrer for returforsendelsen må du som kunde dekke hvis du ikke har kontaktet oss på forhånd for å få en forhåndsbetalt returetikett.

 

Hvis emballasjen er skadet, har Hulténs i Sverige AB rett til å trekke 20% av produktets verdi for verdiforringelse.

 

Ved retur av møbelskydd skal produktet ikke være åpnet - hvis emballasjen ikke kan lukkes igjen, har Hulténs i Sverige AB rett til å trekke 50% av varens verdi ved retur.

 

Følgende vilkår gjelder for åpent kjøp:

Produktet skal være ubrukt og i uskadet stand.

Eventuell montering av produktet skal ikke ha skjedd.

Original emballasje skal være i uskadet stand.


Unntak fra angreretten

Vi vil informere deg om unntakene fra angreretten.

 

Ved bestilling av varer merket med "spesialbestilling" er varen/produktet bestilt eksklusivt for deg eller den produseres etter din bestilling, dette betyr at varen ikke kan returneres da produktet er unntatt fra angreretten.

 

Vennligst merk at angreretten ikke gjelder for alle produkter som er betegnet som "spesialbestilling".

 

Vær oppmerksom på at angreretten bare gjelder for forbrukere og gjelder ikke for bedriftskunder. Hvis du har spørsmål om angrerett eller retur, hjelper vår kundeservice deg gjerne med spørsmålene dine.

 

Retur

For å melde en retur gjør du det enklest i vår returportal, LENKE TIL PORTALEN - KLIKK HER! Hvis du har ytterligere spørsmål om hvordan du returnerer, kan du gjerne sende en e-post til oss på support@hultens.no

 

Hultens i Sverige AB skal bekrefte at returen er tillatt og at angrefristen ikke er utløpt før varene sendes tilbake.

 

Reklamasjon

Hos Hulténs i Sverige AB har du som privatperson alltid 3 års reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten gjelder opprinnelig feil eller produksjonsfeil ved produksjon og gjelder ikke for feil som har oppstått på grunn av brukerfeil, slitasje, uforsiktig håndtering eller manglende oppfølging av vedlikeholdsråd.

 

Næringsdrivende skal påpeke eventuelle feil på et produkt innen rimelig tid fra problemet oppstår. Hvis du oppdager en feil på et produkt du har kjøpt av oss, bør du kontakte oss så snart som mulig via vår reklamasjonsportal - LENKE TIL PORTALEN - KLIKK HER! eller til support@hultens.no hvis du har ytterligere spørsmål om hvordan du reklamerer.

 

Transportskade

Hvis varen din uventet har blitt utsatt for transportskade, ber vi deg starte en transportskadesak umiddelbart, men senest innen 5 dager etter at du har mottatt leveransen. Vi ber deg merke deg at godset alltid skal kontrolleres ved levering, og synlige skader skal rapporteres direkte til sjåføren. Det er viktig at transportøren noterer at godset var skadet.

 

Også såkalte skjulte transportskader, som oppdages først når varen pakkes ut, bør umiddelbart kontrolleres på indre emballasje og varens tilstand etter levering.

 

Vi forbeholder oss retten til å avvise anmeldelser uten videre undersøkelse hvis fristen overskrides 5 arbeidsdager fra mottakelsen.

 

For å melde en transportskade gjør du det enkelt og smidig via vår portal - LENKE TIL PORTALEN - KLIKK HER! Eller send en e-post til support@hultens.no hvis du har ytterligere spørsmål om hvordan du melder fra om transportskade.

 

Ikke avhentet forsendelse

Hvis du som kunde ikke henter ut bestillingen din hos et ombud og bestillingen returneres til oss, belaster vi et gebyr på 195 NOK per kolli, samt et returgebyr basert på bestillingen din. Hvis bestillingen din gjelder hjemleveranse, belaster vi et gebyr på 590 NOK per pall/kolli for ikke mottatt leveranse, samt et returgebyr basert på bestillingen din.

 

Gebyret er nødvendig for å dekke frakt- og håndteringskostnader som oppstår. Merk at hvis du ikke mottar eller henter ut en forsendelse, regnes det ikke som at du har meddelt at du har angret kjøpet. For mer informasjon, se 8. Angrerett og tilbakebetaling i fullstendige kjøpsvilkår.

 

Endringer i leveransen

Hvis varene pakkes av vårt personale på lageret vårt eller hvis varene har forlatt lageret vårt, er det ikke mulig å gjøre gratis endringer i bestillingen din. Derfor er det viktig at du alltid dobbeltsjekker at informasjonen i bestillingen din er korrekt.

 

Hvis det av en eller annen grunn kreves endringer etter dette, vil transportøren belaste et ombokningsgebyr på 295 NOK, for eksempel for endring av telefonnummer.

 

Hvis varene skal leveres til en annen adresse, påløper en ombokningsavgift på 295 NOK. For å fjerne ID-kontroll på en pågående leveranse påløper en ombokningsavgift på 295 NOK.

 

Priser og betaling

Hulténs i Sverige AB bruker Klarna (Klarna Norge Organisasjonsnummer: AS - 995 515 164) som mellomledd for håndtering av betalinger. Fakturabetaling er standard betalingsalternativ, du kan også velge delbetaling med Klarna konto, Klarna kortbetaling (VISA & Mastercard samt American Express) samt Klarna direktebetaling via banken din. Mer informasjon og vilkår om betaling finner du i avsnitt §5. Betaling i kjøpsvilkårene.


Leveringsalternativer

Produkter leveres direkte til den adressen du oppga ved bestilling i samarbeid med logistikpartnere. Vi tilbyr også muligheten til å hente ut bestilte produkter direkte i butikk. Hulténs i Sverige AB sender bestillinger på hverdager utenom helligdager. For din trygghet tilbyr vi deg muligheten til å spore forsendelser med visse fraktalternativer.

 

OBS! Ved hjemlevering til øyer eller andre steder uten fast veiforbindelse blir leveransen utført til transportørens nærmeste terminal eller brygge. Hulténs i Sverige AB forbeholder seg også retten til å belaste deg som kunde for ekstra fraktkostnader i forbindelse med leveransen, som tillegg for utkjøring til øy, storbytillegg ved trange og vanskelig tilgjengelige gater, samt hvis du som kunde kontakter speditøren og ber om å lagre din ordre i x antall dager.
 

Avbryt ordre
Det er mulig å fjerne enkelte produkter eller en hel ordre, forutsatt at ordren ikke er plukket av vårt personale på lageret eller er sendt.

Dersom du som kunde allerede har mottatt en melding om at ordren din er sendt, er det ikke lenger mulig å fjerne eller endre ordren.

 

Vennligst merk at produkter merket med 'spesialbestilling' er bindende og kan derfor ikke avbrytes.

 

Leveringstid

Vennligst merk at alle oppgitte leveringstider er omtrentlige. Dette betyr at leveransen kan komme tidligere eller ta lengre tid enn forventet. Vi kan dessverre ikke garantere spesifikke leveringstider, da disse vanligvis ligger utenfor vår kontroll.

 

For produkter som produseres på spesialbestilling kan leveringstiden justeres, enten forkortes eller forlenges.

 

Vi forbeholder oss retten til å unnta oss fra eventuelle krav om erstatning fra kundens side ved leveringsforsinkelser. Vi streber alltid etter at du som kunde skal få varene dine innen det angitte tidsintervallet, men vi kan ikke unngå eventuelle forsinkelser i produksjonen fra leverandører som vi ikke kan påvirke.

 

Vi tar forbehold om lengre leveringstider for lagervarer i perioder der vårt lager har høyere belastning. Eksempler på dette er i påsken, på midsommer og i ferieperioder.

 

Hvis det skulle oppstå noen forsinkelse eller avvik fra den foreløpige leveringsuken for din bestilling, vil vi gjøre vårt beste for å informere deg via e-post eller telefon.

 

Fraktkostnad

Debitering for frakt skjer i henhold til spesifikasjonen på din ordrebekreftelse ved kjøpstidspunktet, den samlede fraktkostnaden for en bestilling fremgår også i kassen på vår nettside hultens.no . Mer informasjon og vilkår om levering finnes under avsnitt §7. Levering i kjøpsvilkårene.

 

Handle trygt med garanti

Alle produkter omfattes av garanti i tillegg til reklamasjonsvilkårene. Mer informasjon og vilkår om reklamasjoner og garanti finnes under avsnitt §9. Reklamasjon og garanti i kjøpsvilkårene.

 

Sikkerhet

Vi vil forsikre oss om at opplysningene som gis eller dataene som overføres i forbindelse med kjøp eller besøk hos oss, behandles på en sikker måte. Derfor samarbeider vi kun med seriøse betalingspartnere for å beskytte deg som kunde. Når du handler hos oss, vil opplysningene dine lagres og behandles i digitalt format. Vi er ansvarlige for at opplysningene lagres og behandles på en sikker måte i samsvar med personvernloven.